Vanaf eind september nieuwe manier van publiceren: NOM dashboard

In de afgelopen periode is hard gewerkt aan een integratie van de twee organisaties HOI en NOM en de synergie die deze fusie tot stand moet brengen. NOM heeft vanaf januari 2015 de beschikking over verschillende gegevens van dagbladen, magazines en vaktijdschriften:

  • print bereik
  • print oplage
  • digitale censusdata (tellingen)

Om de voordelen van een gecombineerd aanbod zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen, zal een nieuwe vorm van rapportage worden ingevoerd. Hierin worden alle gegevens naast elkaar getoond: print oplage, print bereik, digitale censusdata en op termijn ook digitaal bereik. Deze nieuwe wijze van rapporteren is vanaf eind september 2015 beschikbaar. Tegelijkertijd is ook een nieuwe NOM-website gelanceerd. Hiermee kwamen de oude NOM- en HOI- websites te vervallen.

In de nieuwe rapportage wordt onderscheid gemaakt tussen een gratis informatiedeel en een betaald informatiedeel (met login). In het gratis deel is bij het print bereik het gemiddeld bereik voor de groep 13 jaar en ouder van alle in de NOM Print Monitor (NPM) gemeten titels gepubliceerd. Achter de login is voor alle titels ook een uitsplitsing naar geslacht, leeftijd en welstand opgenomen. Bij print oplage zijn in het gratis deel de meest actuele voortschrijdende jaargemiddelden voor totaal betaalde gerichte oplage en totaal verspreide oplage zichtbaar. In het betaalde deel (achter login) zijn gedetailleerde gegevens over de meest actuele periode en drie jaar historie beschikbaar.

© 2024 Nationaal Media Onderzoek