Nieuwe publicatie: Bereikscijfers NPMM 2022-II

De vierde publicatie onder de vlag van NMO (Nationaal Media Onderzoek) is een feit: NPMM 2022-II (NMO Print & Merken Monitor), met daarin nieuwe printbereikscijfers van de dagbladen en magazines over de periode Q2-2021 t/m Q1-2022. Naast de printbereikscijfers zijn hierin ook digitale bereikscijfers uit NOBO (Q1 2022) en de geïntegreerde mediamerken (print en digitaal) opgenomen.

De nieuwe dataset beslaat zoals gebruikelijk een periode van vier kwartalen. We zijn verheugd te melden dat dit de eerste publicatie is die volledig volgens de nieuwe methodiek en met een nieuw onderzoekbureau is uitgevoerd. De nieuwe methodiek wordt door alle stakeholders van NOM / NMO als een duidelijke verbetering gezien. Omdat we hebben gekozen voor zowel een nieuw onderzoeksbureau (Ipsos) als een verbeterde methode zien we een trendbreuk in de cijfers. Die trendbreuk ontstaat vanwege onderzoekstechnische redenen en niet omdat er ineens anders of minder gelezen wordt in Nederland. Daar is natuurlijk geen sprake van: de werkelijkheid is niet veranderd, maar onze meting wel. Dat is een belangrijk uitgangspunt bij het gebruik van de nieuwe data.

Voor meer informatie over de aanpassingen, verbeteringen en vergelijkingsanalyses die mogelijk waren, verwijzen we graag naar de gedetailleerde informatie achter de log in.

De topline resultaten van de nieuwe NPMM 2022-II vindt u vanaf nu in het NOM Dashboard. De softwarebureaus hebben het volledige bestand uitgeleverd in de mediaplanningssoftware aan hun klanten.

Voor diegenen die recht hebben op de NOM bereiksdocumentatie is de volgende informatie over NPMM 2022-II beschikbaar: ResultatenMerkenlijstOnderzoeksverantwoordingQ&A

Klik hier om in te loggen in het NOM Dashboard.
Klik hier om in te loggen op de NOM website voor meer bereiksdocumentatie
Klik hier voor NPMM 2022-II Ranking mediamerken

 

© 2022 NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia)