Overig onderzoek

De overige onderzoeken die NOM uitvoert zijn:

Opportunity To See Advertising (OTSA)
Q&A Opportunity to See Advertising

NOM HAH-kranten Monitor

Download rapport 2016
Download rapport 2015

NOM Folder Monitor
Download rapport 

NOM Kids Monitor

NOM Kids Monitor

Begin 2014 heeft NOM de eerste resultaten van de NOM Kids Monitor gepresenteerd. Dit Multi-client onderzoek is uitgevoerd in opdracht van NOM door GfK Intomart in het najaar van 2013 onder 2.000 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar.

Het onderzoek heeft het brede mediagedrag van kinderen in deze leeftijdsgroep in kaart gebracht: van het gebruik van digitale apparaten, gamen, internetten, televisie kijken, radio luisteren, lezen van kranten en magazines, bioscoopbezoek tot het gebruik van sociale media. Ook zijn de interesses en activiteiten van kinderen onderzocht.

De belangrijkste conclusies uit het eerste onderzoek zijn dat kinderen ware media-omnivoren zijn. Hoe ouder ze zijn hoe meer media ze gebruiken. Dat geldt niet alleen voor digitale media (gamen is hun belangrijkste activiteit), maar zeker ook voor traditionele media zoals dagbladen en magazines. Hoewel ze nog niet oud genoeg zijn is Facebook de populairste als het gaat om sociale media. En verder zijn ze gelukkig ook nog gewoon kinderen: ze spelen veel (buiten en binnen), ze sporten veel, houden van dieren en muziek en lezen veel boeken.

De resultaten - in de vorm van een presentatie en/of mediaplanningsbestanden - zijn beschikbaar voor de (betalende) afnemers van het onderzoek.

Mocht uw organisatie ook geïnteresseerd zijn, neemt u dan contact op met NOM via nom@nommedia.nl of via 020-820 44 34 om naar de opties en kosten te vragen.

Media Standaard Survey (MSS)
De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van de organisaties voor het Nederlandse Print-, Televisie- en Radiobereiksonderzoek: NOM, SKO en NLO. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert.

In de rapportage komen mediumspecifieke resultaten aan de orde, zoals mediumgebruik op diverse locaties en platforms. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media -imperatives per mediumtype naar doelgroepen.

Media Standaard Survey 2016
Media Standaard Survey 2015
Media Standaard Survey 2014

Media Standaard Survey 2013
Media Standaard Survey 2012
Media Standaard Survey 2011

Media:tijd
www.mediatijd.nl